kontakt: tel. +48 607 684 123 mail:biuro@szkolenia-pr.com.pl
Szkolenia PR, E-PR , Szkolenia Budownie Zespołu, Gry Szkoleniowe

Konferencja prasowa lista to-do

f7

PORADY EKSPERTA – PR

Konferencja prasowa – lista to-do

Jak przygotować konferencje prasową w firmie.

1. Określenie daty konferencji (bezpieczny czas 2-4 tygodni wcześniej)

Sprawdzenie czy nie ma kolizji (Prelegenci, inne wydarzenia w tym samym czasie, święta narodowe)

2. Sala

  • Znalezienie
  • Sprawdzenie (wygląd, nagłośnienie, elementy przeszkadzające, ustawienie bez konfliktu ze spóźnionymi, lub osobami, które będą musiały wcześniej wyjść)
  • Ustalenie ustawienia
  • Ponowne sprawdzenie – dzień przed konferencją (lub w sam dzień konferencji)

3. Catering

  • Właściciel sali, czy zewnętrzny?
  • Wycena
  • Ustalenie menu
  • Potwierdzenie ilości osób (najlepiej na 1-2 dni przed: liczba przewidywana + ok. 10%)

4. Opracowanie programu konferencji

5. Opracowanie potencjalnie niewygodnych pytań i odpowiedzi

6. Zaproszenia dla dziennikarzy

  • Pomysł
  • Zlecenie/zamówienie (graficzne, gadżety, opakowanie)
  • Wysyłka

7. Lista mediów

  • Znalezienie dziennikarzy zainteresowanych „naszym tematem” (nie tylko nazwisko, ale także mail, telefon)
  • Wysyłka zaproszeń
  • Tzw. follow-up (telefony z pytaniem, czy zaproszenie dotarło, czy będą obecnie na konferencji) – po wysyłce zaproszeń
  • Follow-up powtórny (w tygodniu przed konferencją)

8. Materiały prasowe – przygotowanie i złożenie/nagranie

  • Teczka firmowa
  • Informacja prasowa
  • Tzw. backgroung (rozszerzony materiał prasowy)
  • Inne potrzebne materiały
  • Sylwetki prelegentów
  • Płyta/Pendrive:

o Elementy wydrukowane
o Elementy graficzne (logotypy, zdjęcia prelegentów, projekty, wizualizacje, itp. – rozdzielczość 300 dpi)
o Pliki dźwiękowe dla radia
o Wizualizacje dla telewizji

  • Sprawdzenie ilości

9. Krótko przed:

  • Sala (jw.)
  • Catering (jw.)
  • Sprawdzenie materiałów prasowych
  • Przygotowanie (briefing Prelegentów i Prowadzącego: przede wszystkim w kwestii niewygodnych pytań!)
  • Przygotowanie tzw. koziołków
  • Opcjonalnie – „dekoracja” sali (plakaty, standy, naklejki na laptopa, itp.)
  • Wybór osoby dokumentującej (fotograf, kamerzysta, itp.)

10. Konferencja:

  • Przygotowanie recepcji dla dziennikarzy
  • Opieka nad Prelegentami (także pilnowanie ustalonego czasu)
  • Umożliwienie ew. kontaktu dziennikarze-prelegenci
  • Przewidywanie nieprzewidzianego

11. Krótko po:

  • Monitoring mediów
  • Ocena i wnioski

na podstawie programu szkolenia Kontakty z mediami trening medialny trener Urszula Podraza

Back to Top