kontakt: tel. +48 607 684 123 mail:biuro@szkolenia-pr.com.pl
Szkolenia PR, E-PR , Szkolenia Budownie Zespołu, Gry Szkoleniowe

SOCIAL MEDIA W PRACY SPECJALISTY PR

Program szkolenia SOCIAL MEDIA W PRACY SPECJALISTY PR

Celem szkolenia jest:

  • Przedstawienie najważniejszych technologii, narzędzi, serwisów internetowych, które można wykorzystać w działaniach promocyjnych w Internecie.
  • Dostarczenie uczestnikom wiedzy i inspiracji, jak można wzbogacić działania promocyjne poprzez wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań i technologii
  • Przedstawienie najważniejszych technologii, narzędzi, serwisów internetowych, które można wykorzystać w codziennej pracy.
  • Poznanie konkretnych narzędzi do praktycznego wykorzystania

Profil uczestnika szkolenia

Specjaliści PR, specjaliści ds. reklamy i marketingu, rzecznicy prasowi firm i urzędów oraz wszystkie osoby odpowiedzialne za kreowanie wizerunku firmy na zewnątrz.


O szkoleniu

Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte
Miejsce: Kraków, Warszawa

Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Miejsce: dowolne


Program szkolenia

II dni / 16h

Dzień I / 8 h
1. WSTĘP
2. MINI CASE
Inspiracja – przykład skutecznej kampanii bazującej na wykorzystaniu Internetu – jako inspiracja dla całego szkolenia.

Case study

3. PUBLIC RELATIONS A INTERNET

  • Jakie zalety ma Internet dla działań public relations?
  • A jakie wady?
  • Kiedy warto korzystać z działań PR w Internecie?

Dyskusja moderowana + zadanie

4. PODSTAWOWE NARZĘDZIA

Przegląd podstawowych form i narzędzi przydatnych w prowadzeniu działań PR w Internecie (m.in. serwis internetowy, blog, audio i video blog, lista dyskusyjna, forum internetowe itd.)

Prezentacja

5. CASE STUDY
Przykład skutecznej kampanii bazującej na wykorzystaniu internetu

Case study

6. SOCIAL MEDIA- O CO CHODZI

  • Na czym polega idea social media?
  • Jaką zmianę wprowadza dla komunikacji w Internecie?
  • Co oznacza dla specjalisty PR?

Prezentacja + dyskusja

7. JAK SIĘ PORUSZAĆ W SOCIAL MEDIA
„Filozofia” uprawiania public relations w social media. Główne zasady – „do & dont’s”

Prezentacja

8. NARZĘDZIA: FACEBOOK

  • Co to jest life-streaming?
  • Jak działa facebook.com?
  • Na co zwrócić uwagę (porady praktyczne)?
  • Jakie daje możliwości?
  • W jakich sytuacjach warto go używać?

Prezentacja

9. CASE STUDY – FACEBOOK

Analiza przykładowych – udanych – działań PR z wykorzystaniem facebook.com

Case study

10. TWITTER

  • Co to jest mikrobloging?
  • Jak działa twitter.com?
  • Na co zwrócić uwagę (porady praktyczne)?
  • Jakie dają możliwości?
  • W jakich sytuacjach warto ich używać?

Prezentacja + dyskusja

11. CASE STUDY -TWITTER
Analiza przykładowych – udanych działań PR z wykorzystaniem Twitter

Case study

12. INNE SERWISY SOCIAL MEDIA

Przegląd innych serwisów social media

Prezentacja

13. SKUTECZNE WIRUSY

  • Na czym polega marketing wirusowy
  • Co sprawia, że viral się rozprzestrzenia
  • Jak tworzyć skuteczne wirusy?
  • Jakie dają możliwości? W jakich sytuacjach warto ich używać?

Prezentacja + mini case study

14.TWOJA FIRMA W ŚWIECIE SOCIAL MEDIA – BURZA MÓZGÓW

  • Jak wykorzystać social media dla promocji firm, w których pracują uczestnicy szkolenia?

Prezentacja + mini case study Burza mózgów

15. PODSUMOWANIE SZKOLENIA Interaktywne (dyskusja, wnioski) podsumowanie całego szkolenia.

Dzień II / 8h

1. FACEBOOK ( warsztaty z użyciem komputera – Facebook online )

  • Facebook w Polsce i na świecie – charakterystyka polskich użytkowników.
  • Fanpage – zastosowania, możliwości i ograniczenia.
  • Tworzenie Fanpage.
  • Grupa VS Fanpage – podobieństwa i różnice, wady oraz zalety.
  • Jak stworzyć i prowadzić popularny Fanpage.
  • Reklama na Facebook.
  • Statystyki Fanpage i mierzenie efektów.
  • Zakładki
  • Omówienie innych aplikacji używanych w marketingu i promocji firmy na Facebook
  • Integracja profilu firmowego na Facebooku z innymi serwisami

2. BLOGI, MIKROBLOGI, FORA

  • Zakładanie i prowadzenie własnego blogu.
  • Współpraca z blogerami. Kodeks współpracy z blogerami.
  • Mikroblogi – specyfika oraz ich popularność w Polsce.
  • Integracja mikroblogów – łatwe zarządzanie kilkoma kanałami komunikacji. Przydatne narzędzia i aplikacje.
  • Omówienie podstawowych funkcji bloga
  • Fora internetowe. Wyszukiwanie, ocena liczby użytkowników, współpraca z administratorami.

3. BURZA MÓZGÓW I WSTĘP DO TWORZENIA STRATEGII DZIAŁAŃ W SOCIAL MEDIA


Metodologia szkolenia

Szkolenie zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem metod takich jak: wykład interaktywny, prezentacja multimedialna, studium przypadku (case study), ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, dyskusje.


Trener prowadzący szkolenie:

Sebastian Łuczak-doświadczony konsultant i doradca, trener, wykładowca. Fascynat wszystkiego, co związane jest z komunikacją marketingową. Ponad 15 lat praktyki i różnorodnych doświadczeń w wielu obszarach PR wykorzystuje jako konsultant, doradca, wykładowca i trener.

Wcześniej był prezesem agencji Eskadra Publica, przez kilka lat rzecznikiem prasowym Banku Pekao SA (oraz szefem zespołu odpowiedzialnego za serwis www), liderem projektu w Biurze PR banku i ekspertem w Departamencie Marketingu Korporacyjnego, a także rzecznikiem Pomorskiego Banku Kredytowego. Ma za sobą również ponad 5 lat pracy dziennikarskiej (m.in. Kurier Szczeciński, Wprost, Sztandar Młodych, Morze i Ziemia, WWW, Obserwator Codzienny). Wykłada na kilku wyższych uczelniach: m.in. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Gdańskiej i Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.

Był Prezesem zarządu POLSKIEGO STOWARZYSZENIA PUBLIC RELATIONS. Zakładał i jest członkiem Rady Programowej portalu InternetPR.pl. Zasiadał w pierwszym składzie Rady Etyki Public Relations. Został wybrany Osobowością Polskiego PUBLIC RELATIONS (tytuł przyznany przez Home&Market w wyniku ankiety przeprowadzonej wśród specjalistów PR z korporacji i agencji public relations).

Back to Top