kontakt: tel. +48 607 684 123 mail:biuro@szkolenia-pr.com.pl
Szkolenia PR, E-PR , Szkolenia Budownie Zespołu, Gry Szkoleniowe

PISANIE I REDAGOWANIE TEKSTÓW DLA MEDIÓW I NA POTRZEBY WŁASNE

szkolenie pisanie tekstów dla mediów

Program szkolenia PISANIE I REDAGOWANIE TEKSTÓW DLA MEDIÓW I NA POTRZEBY WŁASNE

Cele szkolenia:

  • Podniesienie umiejętności pisania atrakcyjnych tekstów przeznaczonych dla mediów oraz do wykorzystania we własnych publikacjach
  • Ćwiczenie praktycznych umiejętności związanych z pisaniem lub redagowaniem tekstów
  • Uporządkowanie zasad redagowania oraz przypomnienie zasad poprawności językowej
  • Omówienie najczęściej popełnianych błędów
  • Zwrócenie uwagi na różnice wynikające z przeznaczenia tekstu – np. notatki służbowej, raportu, tekstu na stronę internetową, tekstu do biuletynu wewnętrznego itd.
  • Zapoznanie uczestników z technikami pozwalającymi podnieść atrakcyjność przygotowywanych tekstów

Charakter zajęć:

  • Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia – warsztatowa forma, angażowanie uczestników, realna praca z tekstami itd.
  • W trakcie ćwiczeń korzystamy z sytuacji realnych, dopasowanych do specyfiki miejsca pracy uczestników

O szkoleniu

Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte

Miejsce: Kraków, Warszawa

Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej

Miejsce: dowolne

Program szkolenia Pisanie tekstów dla mediów

I dzień / 8h
1. WSTĘP

  • Informacje organizacyjne
  • Określanie oczekiwań i celów uczestników

2. KLAROWNOŚĆ – RZECZOWOŚĆ I PRECYZJA

  • Podstawowy wymóg – zrozumiałość tekstu
  • Ćwiczenie: przekazywanie precyzyjnych informacji
  • Co pomaga a co przeszkadza w klarowności?
  • Ćwiczenie: tworzenie konspektu tekstu

prezentacja, zadanie indywidualne, dyskusja moderowana, zadanie w grupach

3. DOSTOSOWANIE DO POTRZEB

  • W jakich sytuacjach piszemy teksty
  • Ćwiczenie: Przeredagowanie i zmiana tego samego tekstu w zależności od przeznaczenia
  • Test: Czym się różnią?

dyskusja moderowana, zadanie w grupach, case study, zadanie indywidualne

4. POPRAWNOŚĆ JĘZYKOWA

  • Dlaczego warto pisać poprawnie?
  • Najczęściej łamane normy językowe i najpopularniejsze błędy
  • Ćwiczenie: Poprawianie tekstu

dyskusja moderowana, prezentacja, zadanie indywidualne

5. PISANIE DLA MEDIÓW

  • Czego potrzebują i oczekują dziennikarze?
  • Ćwiczenie: Jakie teksty trafiają do mediów?
  • Co sprawia, że tekst jest atrakcyjny
  • Jak można podnieść atrakcyjność tekstu
  • Ćwiczenie: Tworzenie atrakcyjnego początku tekstu

dyskusja moderowana, analiza dzisiejszej gazety i wnioski, dyskusja moderowana, analiza case study , ćwiczenie w grupach

6. ATRAKCYJNOŚĆ

  • Cytat i sound bite
  • Zabiegi stylistyczne: Parafraza, antonimia, metafora, anafora
  • Ćwiczenie: Podnoszenie atrakcyjności tekstu

przedstawienie narzędzia, ćwiczenie indywidualne

7. PODSUMOWANIE

  • Podsumowanie warsztatów
  • Wnioski i konkluzje dotyczące praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy
  • Dyskusja nad sposobami dalszych ćwiczeń i szlifowania umiejętności

dyskusja


Trener prowadzący szkolenie:

Sebastian Łuczak-doświadczony konsultant i doradca, trener, wykładowca. Fascynat wszystkiego, co związane jest z komunikacją marketingową. Ponad 15 lat praktyki i różnorodnych doświadczeń w wielu obszarach PR wykorzystuje jako konsultant, doradca, wykładowca i trener.

Kieruje własną agencją ŁUCZAK PR. Wcześniej był prezesem agencji Eskadra Publica, przez kilka lat rzecznikiem prasowym Banku Pekao SA (oraz szefem zespołu odpowiedzialnego za serwis www), liderem projektu w Biurze PR banku i ekspertem w Departamencie Marketingu Korporacyjnego, a także rzecznikiem Pomorskiego Banku Kredytowego. Ma za sobą również ponad 5 lat pracy dziennikarskiej (m.in. Kurier Szczeciński, Wprost, Sztandar Młodych, Morze i Ziemia, WWW, Obserwator Codzienny). Wykłada na kilku wyższych uczelniach: m.in. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Gdańskiej i Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.

Był Prezesem zarządu POLSKIEGO STOWARZYSZENIA PUBLIC RELATIONS. Zakładał i jest członkiem Rady Programowej portalu InternetPR.pl. Zasiadał w pierwszym składzie Rady Etyki Public Relations. Został wybrany Osobowością Polskiego PUBLIC RELATIONS (tytuł przyznany przez Home&Market w wyniku ankiety przeprowadzonej wśród specjalistów PR z korporacji i agencji public relations).


Przedstawiony program szkolenia został opracowany i przygotowany przez trenera: Sebastiana Łuczaka i za jego zgodą został udostępniony do oferty szkolenia otwartego organizowanego przez Szkolenia PR. Wszelkie kopiowanie programu bez zgody trenera zabronione.

Back to Top