kontakt: tel. +48 607 684 123 mail:biuro@szkolenia-pr.com.pl
Szkolenia PR, E-PR , Szkolenia Budownie Zespołu, Gry Szkoleniowe

ZAAWANSOWANIE SZKOLENIE Z KOMUNIKACJI KRYZYSOWEJ

szkolenie z komunikacji kryzysowej

Program szkolenia ZAAWANSOWANE SZKOLENIE Z KOMUNIKACJI KRYZYSOWEJ

Poziom zaawansowania szkolenia: średnio-zaawansowany/zaawansowany

Cele szkolenia:

  • Przygotowanie do podjęcia skutecznej komunikacji w sytuacji kryzysowej
  • Zapoznanie z zasadami postępowanie w kryzysie i technikami wychodzenia z kryzysu …więcej
  • Nabycie umiejętności związanych ze skuteczną współpracą z mediami
  • Poznanie konkretnych narzędzie do praktycznego wykorzystania

Charakter zajęć:

  • Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia
  • Każdy etap koncentruje się na szlifowaniu innych umiejętności
  • W trakcie szkolenia uczestnicy przygotują m.in. komunikat prasowy, scenariusz spotkania z mediami, strategię wyjścia z kryzysu itd.
  • Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia – warsztatowa forma, angażowanie uczestników, symulacja rozmów z dziennikarzami (rejestracja video i analiza – PRACA Z KAMERĄ ) itd.
  • W trakcie ćwiczeń korzystamy z sytuacji realnych, dopasowanych do specyfiki firm uczestników
  • Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje indywidualny komentarz/ocenę/porady

Profil uczestnika szkolenia
Szkolenie jest dedykowane specjalistom PR oraz wszystkim osobom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności PR związanych z efektywną komunikacją z mediami w sytuacjach kryzysowych.

O szkoleniu

Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte

Miejsce: Kraków, Warszawa

Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej

Miejsce: dowolne


PROGRAM ZAAWANSOWANE SZKOLENIE Z KOMUNIKACJI KRYZYSOWEJ

2 dni/16 godzin

Dzień I

1. Charakterystyka kryzysów

  • typy kryzysów w organizacji na podstawie dotychczasowych doświadczeń;
  • stosowane do tej pory rozwiązania – ocena skuteczności;
  • zarządzanie kryzysowe a działania komunikacyjne firmy;
  • informacje poufne firmy w czasie kryzysu.

2. Przygotowanie do kryzysu

  • identyfikacja zagrożeń;
  • działania zapobiegawcze: monitoring mediów, Internetu, potencjalnych zagrożeń;
  • przygotowanie manuala kryzysowego – procedury, komunikaty, sztab kryzysowy itp.
  • ewaluacja planów kryzysowych;
  • przygotowanie planu kryzysowego własnej firmy – warsztat.

3. Komunikacja wewnętrzna w sytuacjach kryzysowych

  • komunikacja w firmie a reakcja pracowników na kryzys;
  • pracownicy – ambasadorzy firmy;
  • zaangażowanie pracowników w rozwiązanie kryzysu;
  • przepływ informacji do wewnątrz w sytuacji kryzysu;
  • błędy w komunikacji kryzysowej z pracownikami.

4. Kryzysowa komunikacja z klientem, partnerami biznesowymi oraz public affairs

  • przeciwdziałanie odchodzeniu klientów w sytuacji kryzysowej: polityka informacyjna firmy;
  • kryzysowe relacje z trudnymi i konfliktowymi klientami;
  • komunikacja z partnerami biznesowymi;
  • kryzysowe relacje z władzami lokalnymi, administracją, liderami opinii.

5. Kryzys a społeczności lokalne

  • komunikacja trudnych i uciążliwych inwestycji;
  • zasady partycypacji społecznej w procesach inwestycyjnych;
  • skuteczne taktyki i narzędzia;
  • budowa społecznego poparcia.

Dzień II

6. Kryzysowe media relations

  • dlaczego media uwielbiają kryzysy;
  • niepochlebna publikacja – czy to już kryzys?;
  • dopasowanie komunikacji medialnej do sytuacji kryzysowej;
  • organizacja pracy biura prasowego w kryzysie;
  • standardy postępowania w kontaktach kryzysowych z mediami;
  • narzędzia dla mediów drukowanych i elektronicznych;
  • warsztaty z kamerą: jak skutecznie trafić do dziennikarza z własną wersją wydarzeń – wywiad, relacja live;
  • konferencja prasowa w sytuacji kryzysowej – gra symulacyjna (kamera).

7. Zarządzanie kryzysem w Internecie

  • komunikacyjna specyfika Internetu: zasady tworzenia komunikatów dla użytkowników sieci;
  • wirusowa siła kryzysu – zasada kręgów na wodzie;
  • agregatory treści – zagrożenie dla wizerunku?;
  • media społecznościowe: szanse i zagrożenia;
  • fora i blogi – odpowiadać czy nie?

8. Podsumowanie szkolenia


Trener prowadzący szkolenia

URSZULA PODRAZA

Od kilkunastu lat zajmuje się komunikacją – najpierw jako dziennikarz Radia Kraków, później PR manager w Instytucie Książki, Międzynarodowym Centrum Kultury, Agencji Wenecja.

Jest trenerem i wykładowcą w kilku krakowskich uczelniach (m.in. UJ, UEK, WSE). Specjalizuje się w public relations instytucji publicznych, zarządzaniu kryzysem i działaniach public affairs.

Jedna z założycielek Stowarzyszenia Kraków PR, członek Rady Programowej TVP Kraków. Autorka licznych publikacji w prasie branżowej, a także poradnika „Współpraca z mediami”, powstałego we współpracy z IMGW, wyróżnionego nagrodą Ministra Środowiska oraz wydanej w 2009 r. książki „Kryzysowe public relations”.

Instytucje przeszkolone przez trenera: Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Obrony Narodowej, Prokuratura Rejonowa w Rzeszowie , Prokuratura Okręgowa Gdańsk, Sąd Okręgowy w Krakowie , Sąd Najwyższy , Urząd Miasta Krakowa, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, Komenda Wojewódzka Straży Pożarnej w Krakowie , Komenda Wojewódzka Straży Pożarnej w Łodzi , Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, Główny Urząd Górniczy, Uniwersytet Jagielloński.

Ponad to Urszula Podraza była doradcą Wojewody Małopolskiego w zakresie kontaktów z mediami i PR w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie.


Przedstawiony program szkolenia został opracowany i przygotowany przez trenera: Urszulę Podrazę i za jej zgodą został udostępniony do oferty szkolenia otwartego organizowanego przez Szkolenia PR. Wszelkie kopiowanie programu bez zgody trenera zabronione.

Back to Top