kontakt: tel. +48 607 684 123 mail:biuro@szkolenia-pr.com.pl
Szkolenia PR, E-PR , Szkolenia Budownie Zespołu, Gry Szkoleniowe

REALIZACJA KAMPANII SPOŁECZNYCH

Program szkolenia REALIZACJA KAMPANII SPOŁECZNYCH

Cele szkolenia:

  • Przedstawienie możliwości kreowania kampanii społecznych przez firmy, instytucje państwowe
  • Kompleksowe omówienie problematyki realizacji kampanii społecznych, w szczególności poprzez wykorzystywanie niestandardowych technik oraz narzędzi

Poznanie konkretnych narzędzi do praktycznego wykorzystania

  • Zapoznanie z zasadami tworzenia scenariuszy kampanii społecznych
  • Nabycie umiejętności związanych ze skuteczną promocją kampanii społecznych

Charakter zajęć:

  • Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia – warsztatowa forma, angażowanie uczestników itd
  • Każda część koncentruje się na szlifowaniu innych umiejętności
  • Większośćœ punktów programów będzie omawianych na przykładach kampanii społecznych organizowanych przez instytucje państwowe i org. społeczne w Polsce i za granicą.

Profil uczestnika szkolenia
Szkolenie jest dedykowane specjalistom PR oraz wszystkim osobom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności PR związanych z efektywną komunikacją z mediami w sytuacjach kryzysowych.

O szkoleniu

Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte

Miejsce: Kraków, Warszawa

 Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej

Miejsce: dowolne


Program szkolenia

II dni / 16h

DZIEŃ PIERWSZY- podstawy i procesy „zakupowe”

Blok I : Ogólne założenia marketingu społecznego i reklamy społecznej

  • Podstawowe teorie z 3 zakresów: społeczna odpowiedzialność biznesu, problem społeczny, społeczeństwo obywatelskie. Obraz Polaków na bazie Raportu Społeczeństwa Polskiego.
  • Kampanie społeczne a działania społeczne. Jak komunikować, co jest atrakcyjne dla odbiorcy i efekt SPAM’owania
  • Omówienie modeli kampanii społecznych. Omówienie celów kampanii (od poprawy wizerunku – po promocję postaw i zaangażowania). Modele programujące pożądane akcje. Od zbierania wpłat do budowania postaw społeczeństwa obywatelskiego.
  • Identyfikacja grup interesariuszy. Zasięg i ramy czasowe kampanii.
  • Kluczowe problemy w Polsce wymagające działania => vs. kampanie w Polsce i na świecie.

Blok II : Neuromarketingowy proces zakupu kampanii społecznych

1. SWIADOMOŚĆ i INFORMACJA:

  • Technika projektowania kampanii społecznej w oparciu o RDZEŃ PRODUKTU, PRODUKT RZECZYWISTY i PRODUKT POSZERZONY (selekcja informacji związanej z projektem i klasyfikacja do odpowiednich grup).
  • Jak komunikować projekt społeczny i co ma pozostać w głowie odbiorcy. Insight konsumencki
  • Język potrzeb – eskalacja wartości w piramidzie MASLOWA

2. WNIKLIWOŚĆ i NAMYSŁ:

  • Wybór IDEI z którą odbiorca się utożsami (teoria archetypal branding)
  • Współpraca z Gwiazdami/Ambasadorami

3. ZAKUP:

  • Sposoby projektowania ścieżki zakupu
  • Up i down selling w kampaniach społecznych

4. RADOŚĆ i POLECANIE:

  • Projektowanie momentu radości i korelacja ze zdefiniowanymi potrzebami
  • Metody i narzędzia służące polecaniu

DZIEŃ DRUGI – narzędzia i warsztat

Blok III : Narzędzia

  • ONLINE: serwisy www, aplikacje „cashujące”, zbiórka publiczne, adresów emailowych, „supermarkety emailowe”
  • OFFLINE: konferencje prasowe, rzecznik prasowy w kampanii społecznej, wykorzystanie eventów przy kampaniach społecznych, prasa, telewizja radio.
  • AMBIENT MEDIA: niestandardowe techniki i narzędzia wykorzystywane w kreacji kampanii społecznych przykłady Polskie i ze świata
  • FUNDRAISING: czyli pozyskiwanie środków na kampanie i programy społeczne. Współpraca z partnerami i sponsorami.
  • Kampanie PR: budowanie relacji z mediami – jak budować współpracę z mediami, z patronatami, kampanie teaserowe i reveal
  • Media społecznościowe a marketing narracyjny – skuteczne wykorzystywanie ich potencjału
  • PRODUKCJA i KAMPANIA REKLAMOWA: czyli jak produkować materiały reklamowe – od spotów, przez BTL, Internet.
  • OBSŁUGA KAMPANII: scenariusz tworzenia kampanii społecznej( planowanie, koordynacja), Jak stworzyć efektywny zespół przygotowujący i koordynujący kampanię społeczną oraz efektywna komunikacja wewnętrzna w zespole, najczęstszy podział zadań.
  • BADANIE SKUTECZNOŚCI: Badania opinii publicznej przy kampaniach społecznych, inne mierniki badające skuteczność
  • Najczęściej popełniane błędy na etapie tworzenia kampanii – przykłady nie udanych kampanii w Polsce i na świecie
  • Komunikacja kryzysowa kampanii społecznej (w przypadku kontrowersyjnych kampanii które np. wzburzyły opinie publiczną.)

Blok IV : Współpraca z agencjami zewnętrznymi przy realizacji kampanii społecznej

  • Jak znaleźć podwykonawców
  • Określenie zasad współpracy

Blok V : PRACA W GRUPACH – stworzenie ram do kampanii społecznej „INNOWACYJNA GOSPODARKA” – efekt: skompletowany brief

  • Praca w diadach, potem w trójkach.
  • Prezentacja wyników na forum
  • Wspólne omówienie pracy i sporządzenie briefu

Trener prowadzący szkolenia

Jakub Marczyński – dyrektor kreatywny kampanii społecznej SZLACHETNA PACZKA (to ogólnopolska akcja świątecznej pomocy – realizowana od 2001 roku przez Stowarzyszenie WIOSNA. Głównym jej założeniem jest idea przekazywania bezpośredniej pomocy – by była ona skuteczna, konkretna i sensowna)

Zdobywca PROTONA 2011 dla najlepszego PR’owca na polu działań społecznych w tym m.in. za zaangażowania piłkarzy Realu Madryt w tym m.in. Christiano Ronaldo i Ikera Casiliasa w SZLACHETNĄ PACZKĘ, Złotego Spinacza 2011 za najlepszą kampanie społeczną REAL’u za Pomoc i najlepszą kampanie 1% rozgrywaną za pośrednictwem nowych mediów według NEWSWEEKA. Jego kreacje podwójnie zostały nagrodzone Kreauturą za „Pudło” z Grzegorzem Turnauem oraz „Fryzjer” z Pawłem Małaszyńskim.

Dyrektor kreatywny kampanii społecznej AKADEMII PRZYSZŁOŚCI (to realizowany przez Stowarzyszenie WIOSNA całoroczny program indywidualnych spotkań edukacyjnych dla dzieci, które wychowują się w trudnych warunkach i mają przez to problemy w nauce. Tutaj każde dziecko ma prawo do sukcesu)

Zaangażował Briana Tracy w darmowy coaching dla dzieci z AKADEMII PRZYSZŁOŚCI; był twórcą oraz koordynatorem kampanii teaserowych „G.Turnau w PUDLE”, „P.Małaszyński kupił INDEKS” i „afera czerwonej TECZKI”, porzucenia showbiznesu przez Szymona Majewskiego. Współpracuje przy projektach społecznych z Jerzym Dudkiem, Szymonem Majewskim, Darią Widawską, Siostrami Radwańskimi, Tomkiem Majewskim i innymi Gwiazdami.

Producent wielu kampanii społecznych i projektów sponsoringowych w telewizji w tym autorskiego programu PACZKA SUKCESÓW i koncertu Gwiazd w Pałacu Prezydenckim. Poza WIOSNĄ tworzy i rozwija unikatowe strategie dla marek komercyjnych w Agencji 4 O CLOCK INTERACTIVE i innych .


Przedstawiony program szkolenia został opracowany i przygotowany przez trenera: Jakuba Marczyńskiego i za jego zgodą został udostępniony do oferty szkolenia otwartego organizowanego przez Szkolenia PR. Wszelkie kopiowanie programu bez zgody trenera zabronione.

Back to Top