kontakt: tel. +48 607 684 123 mail:biuro@szkolenia-pr.com.pl
Szkolenia PR, E-PR , Szkolenia Budownie Zespołu, Gry Szkoleniowe

TRENING MEDIALNY

kontakty z mediami

Program szkolenia TRENING MEDIALNY, KONTAKTY Z MEDIAMI

trening medialny
Trening medialny cele szkolenia:

  • Wyszkolenie umiejętności koniecznych do sprawnej komunikacji z mediami
  • Ćwiczenie praktycznych umiejętności wypowiadania się dla mediów
  • Narzędzia przydatne przy przygotowywaniu wypowiedzi pisemnych, rozmów z dziennikarzami i/lub wystąpień przed kamerą.
  • Opanowywanie napięcia, stresu i tremy
  • Jak przygotować się do rozmowy z dziennikarzem? …więcej
  • Jak przygotować się do rozmowy z dziennikarzem w studio radiowym? …więcej
  • Jak przygotować się do wystąpienia przed kamerą? …więcej
  • Jak przygotować się do konferencji prasowej? …więcej
  • Zapoznanie się z taktyką radzenia sobie z trudnymi pytaniami podczas wywiadu … więcej

Charakter zajęć:

  • Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia – warsztatowa forma, angażowanie uczestników, symulacja rozmów z dziennikarzami (rejestracja video i analiza – PRACA Z KAMERĄ ) itd.
  • W trakcie ćwiczeń korzystamy z sytuacji realnych, dopasowanych do specyfiki firm uczestników
  • Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje indywidualny komentarz/ocenę/porady

Profil uczestnika szkolenia
Szkolenie jest dedykowane specjalistom PR oraz wszystkim osobom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności PR związanych z efektywną komunikacją z mediami.

O szkoleniu

Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte
Miejsce: Kraków, Warszawa

Miejsce: Warszawa

Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej

Miejsce: dowolne

Program szkolenia

I dzień / 8h
1. WSTĘP
2. MEDIA DLA NAS – MY DLA MEDIÓW
Krótkie omówienie specyfiki pracy dziennikarzy, ich oczekiwań wobec osób wypowiadających się z ramienia firm. Zasady, jakimi powinny kierować się osoby, chcące dobrze współpracować z mediami.
Prezentacja + przykłady

3. OKO W OKO Z DZIENNIKARZEM – SYMULACJA 1
Ćwiczenie praktyczne. Uczestnik próbuje „w realnej sytuacji” wykorzystać nabytą wiedzę. „Rozmowa z dziennikarzem” jest rejestrowana na video.
Nagranie

4. SYMULACJA 1 – ANALIZA
Wspólne i indywidualne oceny/komentarze, propozycja korekt i ćwiczeń.
Analiza + dyskusja

Przerwa kawowa

5. KOMUNIKATYWNOŚĆ I SKUTECZNOŚĆ PRZEKAZU
Jak przygotować wypowiedź która będzie

  • krótka i treściwa
  • zrozumiała
  • atrakcyjna
  • korzystna dla firmy?

Prezentacja + przykłady

6. OKO W OKO Z DZIENNIKARZEM – SYMULACJA 2
Ćwiczenie praktyczne. Uczestnik próbuje „w realnej sytuacji” wykorzystać nabytą wiedzę.
Nagranie

7. SYMULACJA 2 – ANALIZA
Wspólne i indywidualne oceny/komentarze, propozycja korekt i ćwiczeń.
Analiza + dyskusja

Przerwa obiadowa

8. ROZMOWA Z „TRUDNYM” DZIENNIKARZEM – SYMULACJA 3
Ćwiczenie praktyczne. Uczestnik zostaje „wpuszczony na głęboką wodę” i prowadzi rozmowę z trudnym dziennikarzem.
Nagranie

9. SYMULACJA 3 – ANALIZA
Wspólne i indywidualne oceny/komentarze, propozycja korekt i ćwiczeń.
Analiza + dyskusja

Przerwa kawowa

10. SKUTECZNA OBRONA
Zasady i metody skutecznej obrony przed agresywnym/nieuczciwym dziennikarzem. Jak nie odpowiedzieć na pytanie? Jak uchronić się przed manipulacją? Przedstawienie pomocnych narzędzi/technik i ćwiczenie w ich wykorzystywaniu.
Prezentacja + ćwiczenia

11. OKO W OKO Z DZIENNIKARZEM – SYMULACJA 4
Ćwiczenie praktyczne. Uczestnik próbuje „w realnej sytuacji” wykorzystać nabytą wiedzę.
Nagranie

12. SYMULACJA 4 – ANALIZA
Wspólne i indywidualne oceny/komentarze, propozycja korekt i ćwiczeń
Analiza + dyskusja

13. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
Interaktywne (dyskusja, wnioski) podsumowanie całego szkolenia.


Metodologia szkolenia

Szkolenie zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem metod takich jak: wykład interaktywny, prezentacja multimedialna, studium przypadku (case study), ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, dyskusje.


Trener prowadzący szkolenie:

Sebastian Łuczak-doświadczony konsultant i doradca, trener, wykładowca. Fascynat wszystkiego, co związane jest z komunikacją marketingową. Ponad 15 lat praktyki i różnorodnych doświadczeń w wielu obszarach PR wykorzystuje jako konsultant, doradca, wykładowca i trener.

Kieruje własną agencją ŁUCZAK PR. Wcześniej był prezesem agencji Eskadra Publica, przez kilka lat rzecznikiem prasowym Banku Pekao SA (oraz szefem zespołu odpowiedzialnego za serwis www), liderem projektu w Biurze PR banku i ekspertem w Departamencie Marketingu Korporacyjnego, a także rzecznikiem Pomorskiego Banku Kredytowego. Ma za sobą również ponad 5 lat pracy dziennikarskiej (m.in. Kurier Szczeciński, Wprost, Sztandar Młodych, Morze i Ziemia, WWW, Obserwator Codzienny). Wykłada na kilku wyższych uczelniach: m.in. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Gdańskiej i Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.

Był Prezesem zarządu POLSKIEGO STOWARZYSZENIA PUBLIC RELATIONS. Zakładał i jest członkiem Rady Programowej portalu InternetPR.pl. Zasiadał w pierwszym składzie Rady Etyki Public Relations. Został wybrany Osobowością Polskiego PUBLIC RELATIONS (tytuł przyznany przez Home&Market w wyniku ankiety przeprowadzonej wśród specjalistów PR z korporacji i agencji public relations).


Przedstawiony program szkolenia został opracowany i przygotowany przez trenera: Sebastiana Łuczaka i za jego zgodą został udostępniony do oferty szkolenia otwartego organizowanego przez Szkolenia PR. Wszelkie kopiowanie programu bez zgody trenera zabronione.

Back to Top